Kolestrol tinggi : Alam Natura penyelesaiannya

January 08, 2019

Bulan lepas masa checkup kat hospital, doktor kata kolestrol aku tinggi. Aduhhh...kena makan ubat ...aku ni cukup tak suka makan tablet....kalau bagi kapsul aku okay sikit. Tapi kalau boleh tak nak lah makan ubat-ubat ni. Aku nak cari remedi semulajadi. Nak buat sendiri memang tak ler...renyah kerjanya. Jadi kita cari yang dah siap..beli dan terus minum.


Okay aku gugel cari macam-macam jenama ada. Jumpa jenama Alam Natura . Bagus sebab homemade.



Jum aku ceritakan sikit pasal Alam Natura ni.


Alam Natura adalah jus hasil gabungan 6 bahan semulajadi seperti  kurma, lemon, halia, madu, cuka epal dan bawang putih. Bahan-bahan ini adalah bahan asli yang bermanfaat kepada  kesihatan kita.


Cuba kita lihat khasiat yang terdapat pada bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan jus Alam Natura.



Khasiat Lemon
  1. Merendahkan kolestrol
  2. Menbantu sistem pencernaan
  3. Membantu menurunkan berat badan
  4. Tingkatkan sistem imun
  5. Meningkatkan keupayaan hati dan buah pinggang
  6. Merawat tekanan darah tinggi
  7. Kurangkan kedutan kulit melalui bahan anti penuaan.

Khasiat Kurma

  1. Baik untuk kesihatan jantung
  2. Baik untuk kesihatan tulang
  3. Merawat masalah usus
  4. Menguatkan ingatan

Khasiat Halia

  1. Keluarkan angin dari badan
  2. Bantu atasi masalah pernafasan
  3. Kuatkan sistem imuniti diri
  4. Untuk alahan
  5. Elakkan demam dan selsema

Khasiat Bawang Putih

  1. Menurunkan risiko kanser
  2. Merendahkan kolestrol
  3. Menurunkan tekanan darah tinggi 
  4. mencegah penyakit jantung
  5. Menstabil gula dalam darah

Khasiat Madu 

  1. Memberikan tenaga
  2. Tingkatkan jumlah sel darah merah
  3. Menghilangkan batuk
  4. Tingkatkan daya ingatan
  5. Kawal kadar gula dalam darah


Khasiat Cuka epal
  1. Kawal kadar gula dalam darah
  2. Kegakan sakit tekak
  3. Bantu masalah penghadaman
  4. Menurunkan kolestrol

Dari khasiat-khasiat yang terdapat pada bahan-bahan semulajadi ini boleh meningkatkan lagi kesihatan kita terutama kadar kolestrol dan juga kesihatan jantung.

Jus Kesihatan Alam Natura ini dimasak menggunakan periuk kaca. 

Aturan pemakanan


Sebelum minumgoncang dahulu dan seeloknya disimpan di dalam peti sejuk.
Minum sejum-sejuk memang sedap.

minum 1 sudu besar  pagi dan 1 sudu besar malam. Jika ada gastrik , ambil selepas makan, jika tidak bolehlah ketika perut kosong.

Satu botol Alam Natura cukup untuk 40 sudu makan dan boleh bertahan selama 20 hari.

Jika diamalkan secara konsisten memang terasa perubahan pada diri...badan memang rasa segar bertenaga. Harap nanti bulan Mei masa rawatan susulan di hospital doktor berpuasa hati dengan kadar kolestrol aku . 

Uolls pon kalau tiada penyakit boleh saja amalkan ...lagipun bukankah 

"Mencegah itu lebih baik dari merawat".




Jus Alam Natura ini uolls boleh dapatkan melalui 

Whatsapp :013-3293707



You Might Also Like

0 comments

Featured post

Percutian Family ke Perth 2017 - Hari kedua (Fremantle, Perth City, Bell Tower)

26 Ogos 2017 - Sabtu Hari kedua bangun bersemangat nak berjalan. Siapkan sarapan dulu. Buat nasi goreng sardin. Bawak bekal roti...

Like us on Facebook